اربعین حسینی برتمامی عزاداران تسلیت باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۰۸۷۷
مدیرعامل شرکت تلاونگ با اشاره به شروع کار خود در صنعت مرغ‌داری خاطرنشان کرد: من زمانی که وارد این کار شدم هیچ تجربه‌ای نداشتم و تلاش کردم تا از همه  یاد بگیرم. من در خانواده‌ای با سطح اقتصادی متوسط رو به بالا بزرگ شدم و خانواده ما دغدغه مالی خاصی برای ورود به این عرصه نداشت. در ابتدای مسیر خود، من تلاش کردم تا از دانش کارشناسان مختلف در حوزه‌های مختلف بهره‌ ببرم و به تدریج دانش خود را افزایش دهم.
چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۱

به گزارش خبرنگار بازارکار، مهدی معصومی پدید آورنده برند مرغ و تخم مرغ تلاونگ در چهل و پنجمین برنامه از مجموعه نشست های   "خبرگی" که توسط سازمان تجاری سازی فناوری جهاد دانشگاهی و صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، ادامه داد: در آن زمان نیاز کشور این بود که صنایع غذایی تقویت شوند. دولت نیز به این فکر بود تا کالا‌های اساسی را تقویت کند و این سبب بزرگتر شدن چندین برابری صنایع مرغ و تخم مرغ شد. در حال حاضر کشور ما جزو کشورهاییست که ارزانترین تولیدات پروتئینی را دارد.
 
وی در این نشست که عصر چهارشنبه 31 مرداد ماه برگزار شد، درباره اقدامات پیشروی این مجموعه در صنعت مرغداری گفت: ما یک مرغداری را به صورت خانوادگی خریدیم و اندک اندک آن را توسعه دادیم. تیمی که حول من فعالیت میکرد نیز تیم خلاقی بود و این سبب تسریع تکمیل این زنجیره شد. در سال‌های آینده وارد حوزه تولید کنسانتره، مکمل و ... نیز شدیم و در سال 78 بود که تکامل تولید در این زمینه در کشور سبب شد تا تلاش کنیم روی ابعاد گوناگون تولید مواد پروتئینی کار کنیم. اکنون ما بالای بیست نوآوری گوناگون مانند تخم مرغ پاستوریزه، شناسنامه دارکردن تخم مرغ‌ها و ... داریم و جزو اولین شرکت‌های تولیدی بودیم که با ورود اینترنت به کشور سایت خود را راه اندازی کردیم و در چاپ کردن مقالات و تولیدات علمی برای مرغداران و ارتقا علمی آن‌ها نیز تلاش کردیم.
 
معصومی درباره جایگاه ویژه اطلاع‌رسانی در کشور گفت: اطلاع‌رسانی به خصوص در صنایعی نظیر صنعت مرغداری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این سبب شد تا مرغداران به ما اعتماد کنند و بتوانیم محصولات خود را نیز آسان تر بفروشیم. پایه شرکت تلاونگ در تمام این سال‌ها نوآوری بوده و هست. برای مثال ما در سال 82 تمام مرغ‌داری‌ها و سوپرمارکت‌ها را مکان نمایی کردیم. پس از این زمانی که سیستم GPS وارد کشور شد، همه ملزم به مکان‌‌نمایی فروشگاه یا مرغداری خود شدند.
 
معصومی با اشاره به اهمیت توجه به سلامت مردم در تولید محصولات غذایی اظهار کرد: ما در این سال‌ها همیشه به سمت کیفیت پیش‌ رفتیم و تلاش کردیم همگام با دنیا حرکت کنیم. بسیاری از مواردی که ما برای اولین بار به آن‌ها پرداختیم و آن‌ها را اجرا کردیم، بعدا تبدیل به استاندارد و قانون شدند. خوشبختانه ما همواره در شرکت تلاونگ تلاش کردیم تا در راستای افزایش سلامت کشور حرکت کنیم. ذات این حوزه که حوزه مواد غذایی است نیز همین است.
 
وی با اشاره به محرک اصلی نوآوری و پیشگام بودن شرکت تلاونگ گفت: من وقتی میخواهم با مدیری برای همکاری در مجموعه تلاونگ همکاری کنم، به دنبال افرادی هستم که اولویت اول آن ها پول نباشد. در واقع این فرهنگ سازمانی است که نیروهای ما باید با آن زندگی کنند و در این فرهنگ سازمانی نیروها روی برندی که برای آن‌کار میکنند تعصب دارند و همچنین به علت اینکه در مرحله اول به پول فکر نمیکنند، خلاق تر هستند و به ایده‌های جدید و نو میپردازند.
 
مدیر عامل تلاونگ با اشاره به اهمیت تیم‌سازی و مدیریت منابع انسانی در مجموعه تلاونگ گفت:  من تلاش میکنم به جای مفهوم منابع انسانی از تعریف فرهنگ سازمانی استفاده کنم. ما در مجموعه خود حتی وعده‌های غذایی خود را در زمان و مکان یکسان با نیروهای خود صرف میکنیم و تلاش میکنیم تا اعضای شرکت بدانند که تلاونگ یک خانواده است. چیزی که برای ما مهم است فرهنگی است که بین نیروهای ما ایجاد شده است. فرهنگ‌سازی کار سختی است، اما پس از ساختن و حفظ کردن این فرهنگ، جذب افراد مناسب کار سختی نیست.
 
وی با اشاره به اصلی ترین چالش تولیدکنندگان در این حوزه گفت: یکی از مشکلاتی که همیشه ما با آن درگیر هستیم و در دولت‌های مختلف نیز وجود داشته است این است که دولت‌ها افزایش قیمت محصولات را گردن تولیدکنندگان می اندازند و به هیچکدام از عوامل موجود در افزایش قیمت محصولات توجه نمی‌کنند. برای مثال وقتی قیمت تخم مرغ افزایش پیدا میکند، قبل از آن قیمت شیر، قیمت نان و ... افزایش پیدا کرده است و همه این‌ها به هم مرتبط است و دولت‌ها به جای اینکه افزایش قیمت را به گردن تولیدکننگان بیندازند، باید این مشکلات را برطرف کنند.

گزارش: امیر طاها بینام

ارسال نظرات